کلاهبرداری پانزی خطری جدی برای ناآگاهان حوزه ارز دیجیتال

۲۰۷ بازديد

با سلام خدمت شما خواننده گرامی . در این مقاله قصد دارم در مورد کلاهبرداری پانزی که خطری جدی برای ناآگاهان حوزه ارز دیجیتال می باشد به بیان چند نکته بپردازم .در ابتدا لازم می دانم که نکاتی در مورد کلاهبرداری پانزی تقدیم حضور شما خواننده گرامی کنیم .

طرح پانزی یا ponzi scheme چیست؟

طرح پانزی یک طرح سرمایه‌گذاری با وعده‌ی بازگشت سرمایه سریع و زیاد برای سرمایه‌گذاران اولیه است. درواقع این طرح نوعی کلاهبرداری است که در آن کلاهبرداران وعده بازگشت سرمایه و سود زیاد و سریع را به سرمایه‌گذاران می‌دهند.در این نوع طرح‌ها، غالباً سود سرمایه‌گذاران اولیه با پول سرمایه‌گذاران نسل دوم پرداخت شده و با این روش، اعتماد افراد جلب می‌شود. این فرآیند آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت اسکمرها (طراحان اولیه پروژه) نتوانند به نسل‌های آخری که وارد پروژه شده‌اند، سودی پرداخت کنند. اینجاست که دیگر زنجیره کلاهبرداری به خانه آخر خود می‌رسد و پرونده پروژه بسته می‌شود.

چنین شرایطی بهترین فرصت برای اسکمرها است تا با هر مقدار سودی که تا این لحظه به دست آورده‌اند، ناپدید شوند.چیزی که پروژه های پانزی برای جذب سرمایه‌گذار به آن تکیه می‌کنند، قانونی‌بودن آن است. طرح‌های پانزی سرمایه‌گذاران را قانع می‌کند که سود دریافتی آن‌ها از طریق یک سرمایه‌گذاری قانونی است و ریسکی در این کار وجود ندارد. آنها تلاش می‌کنند با دریافت سود منظم در چند ماه اول، اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران را جلب کنند. عملاً سرمایه‌گذار وسوسه خواهد شد که پول بیشتری را وارد پروژه کند. خود آن فردر حتی می‌تواند یک تبلیغ‌کننده بسیار عالی و قابل‌اعتماد باشد تا سرمایه‌گذاران دیگری هم را قانع کند تا وارد طرح پانزی شود.
بیان یک آمار
اسکمر ها برای به دست آوردن کرپتو شبانه روز تلاش می کنند و به قشر ناآگاه جامعه که ممکن است اطلاع کافی در این مورد نداشته باشد از طریق شماره های مجازی پیشنهاد استخدام می دهند ، آنها کیفیت انجام شغل را با تلفن همراه و طی وظایف روزانه ارائه می کنند و مشخصات و سن شما را سوال می کنند . از قرار معلوم صحبت از پلتفرم مشاهده تریلر فیلم های جهان به میان می آید .(یک دروغ ظالمانه)در ازای دیدن 15 ثانیه از این ویدئو 50 سنت دریافت می کنید . بله اما چند نفر دیگر باید با خطرات مالی مواجه شوند تا یک سود به من برسد .در نهایت بعد از چند روز اسکمر ها نمی توانند سود را به پایین دست ها برسانند و در نهایت پول برداشته می شود و شسته می شود و تمام . افرادی که به آنها قول استخدام داده شده بود همه با تنش های عصبی و نگرانی ضایع شدن پول خود مواجه هستند و برایشان پشیمانی فایده ایی ندارد .

گزارش یک لینک خرابکار


بعد از طی کردن کار با اگلیوی ، جی ام گردین ،کونورو ،دکتر دنیل ، و برادران وارنر ، یک لینک قرار می دهم که جدیدا شروع به فعالیت و ارسال پیام کرده اند ، رفتار آنها با تبهکاری هیچ تفاوتی ندارد .

دوستان عزیز مراقب این لینک باشید

پلتفرم برادران وارنر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.